UKK - Usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin Neomeetin käytöstä.

Suosittelemme Neomeetin käyttöä Google Chrome, Mozilla Firefox tai Microsoft Edge -selaimilla parhaan käyttökokemuksen takaamiseksi. 

 

Sinun ei tarvitse ladata erillistä ohjelmaa tai sovellusta, jotta pääset pitämään kokousta. Tarvitset kuitenkin mikrofonin ja kaiuttimen, jotta fyysisesti paikalla olijat kuulevat etäosallistujat.

 

 

Laitteiston toimivuus kannattaa testata ennen kokousta.

Vaihtoehto 1

Yleisin syy on, ettei mikrofoni ole kytkettynä laitteeseen tai mikrofoni ei ole saanut käyttölupaa selaimelta.

Kun sivusto pyytää lupaa käyttää mikrofonia, anna lupa painamalla salli painiketta:

 

 

Jos selain on estänyt mikrofonin käytön, niin salli sen käyttö alla olevan ohjeistuksen mukaisesti: Jos laitteeseen on kytketty useampi mikrofoni, niin tarvittaessa valitse tässä käyttämäsi mikrofoni

Jos olet kirjautunut kokoukseen jo toisessa päätelaitteessa ja olet edelleen siihen kirjautuneena. Tällöin et pääse liittymään kokoukseen toisella päätelaitteella, ennen kuin olet kirjautunut ulos aikaisemmasta laitteesta.

Jos äänesi ei kuulu, niin tarkasta onko sinulla mykistä toiminto päällä ohjelmassa tai onko mikrofonin oma mykistystoiminto päällä.

 

Jos kokous on edelleen auki selaimessa, niin päivitä selain painamalla F5.

Jos selain on sulkeutunut, niin avaa selain uudelleen ja avaa kokous normaalisti uudelleen.


Yhtiöjärjestyksessä on mahdollista sallia yhtiökokoukseen osallistuminen myös teknisen apuvälineen avulla. Myös yhtiön hallitus voi tehdä asiasta päätöksen, jollei yhtiöjärjestyksessä määrätä toisin.

 

Lisätietoja lähde: Minilex

Voit tehdä uuden kutsun osakkaalle menemällä Tuleviin kokouksiin ja ottamalla sieltä “Lisää Valtakirjat” kyseisen kokouksen kohdalta. Antamalla “valtakirjan” voit antaa osakkaalle sähköisen kutsun uudestaan täyttämällä yhteystiedot.

Isännöitsijä voi seurata kokouksen äänestämistä omassa näkymässään ja katsoa kuinka moni kaikista osakkaista on äänestänyt. Tämän takia ennen äänestystä ja äänestyksen aikana on hyvä informoida osakkaita tulevasta tai meneillään olevasta äänestyksestä. Äänestyksen jälkeen on hyvä käytäntö kysyä kaikilta etäosallistujilta että äänet on varmasti annettu.

 

Jos joku etäosallistuja ilmoitaa, että ääntä ei ole annettu, voidaan äänestys uusia kyseisessä päätöskohdassa. Tällöin pöytäkirjaan vain kirjataan, että äänestys uusittiin osakkaiden toiveesta.

Linkit oppaisiin:
Isännöitsijän opas

Osakkaan opas

 

 

Tukikanavat virka-aikana arkisin Klo 8.00 – 16.00

Tuki sähköpostilla: tuki@neomeet.fi
Tuki lomakkeella: Tukilomake