Paikan päällä tapahtuvat kokoukset eivät ole aina mahdollisia pandemian takia. Tämä on yksi syy siihen, miksi organis...
Pandemian jälkeinen elämäntapa on uusi normaali. Aiemmin yritykset ja organisaatiot seurasivat enimmäkseen toimistotyön mallia, jossa työnantajien ja työntekijöiden odotettiin ilmestyvän toimistolle päivittäin. Vaikka joissakin yrityksissä […]
Pandemian jälkeinen elämäntapa on uusi normaali. Aiemmin yritykset ja organisaatiot seurasivat enimmäkseen toimistotyön mallia, jossa työnantajien ja työntekijöiden odotettiin ilmestyvän toimistolle päivittäin. Vaikka joissakin yrityksissä oli jo kokeiltu etätyömalleja, vasta lähivuosina ovat hybridityömallit nousseet suosioon. Tekninen kehitys on nopeuttanut suosiota, sekä yrityksillä on nykypäivänä enemmän halukkuutta työskennellä verkossa. Hybridityön suuri etu on, että se antaa työntekijöille joustavuutta työskennellä toimistossa, etänä tai molempien yhdistelmänä.
On olemassa lukuisia tutkimuksia, jotka tukevat sitä, että hybridityö on seuraava suuri askel. SurveyMonkey teki hiljattain tutkimuksen, jonka mukaan 65% kyselyyn vastanneista on työskennellyt kotoa käsin ja arvioinut hybridimallin olevan ihanteellinen ja turvallinen työmalli. Toisen organisaation jäsenten välisen tutkimuksen mukaan 68% osallistujista ei kuitenkaan aio siirtää perinteistä toimistomalliaan hybridimalliin. Hybridimalliin siirtyminen vie aikaa ja vaivaa, joten kaikki eivät ole mukana tässä ajatuksessa. Hybriditöiden toteuttamiseen tarvitaan muutoksia. Tässä artikkelissa kerromme lähestymistavoista ja käytännöistä, joita tarvitaan hybriditöihin siirtymisessä.
Tasainen viestintä ja yhteistyö on tärkeää työskennellessä hybridimallin mukaan. Tekstiviestien ja sähköpostin ilmoitukset on järkevä ottaa käyttöön, jotta huomaat päivitykset ja viestit reaaliajassa. Tiimin yhteiset tapaamiset ja kokoukset ovat myös tärkeitä, jotta työsuhteista tulisi vankkoja ja käytännöllisiä. Uudet työntekijät hyötyvät tästä, sillä he voivat esittäytyä ja tutustua muihin tiimin jäseniin. Suosittelemme virtuaalisen tapaamisen järjestämistä Neomeetilla, sillä se tarjoaa sujuvan viestinnän ilman viiveitä tai häiriöitä.
Asetuksien määrittäminen voi olla vaikea asettaa ja tarvittavien resurssien tarjoaminen on tärkeää. Digitaalisen tilan, kuten pilvipalvelun käyttäminen on erittäin hyödyllinen keino tallentaa koulutusmateriaalit, istunnot ja muut tarvittavat materiaalit kaikille käytettäviksi. Tämä auttaa uusien työntekijöiden lisäksi jokaista työpaikan jäsentä ylläpitämään tilien turvallisuutta, selkeyttää tiedostojen hallintaa.
Hybridimallin käytöstä tulee erittäin haastavaa, jos jokainen tiimin jäsen työskentelee eri ohjelmistojen tai sovellusten kanssa. Tämä luo kitkaa käyttäjäkokemuksiin ja viivästyttää työtä. Yhtenäisen kokouspalvelun käyttö vähentää tarpeetonta työmäärää ja tarjoaa helpon kokemuksen, jossa kokouksen järjestäminen, valtakirjat, äänestäminen ja pöytäkirjat löytyvät samasta paikasta. Neomeet tarjoaa juuri tällaiset palvelut edulliseen hintaan.
Hätätilanteet tulevat aina yllättäen, joten työryhmän on laadittava työstrategia, joka antaa heille mahdollisuuden tavoittaa tiimi ja sidosryhmät hätätilanteissa. Siksi viestintäratkaisun valitseminen, johon mahtuu suuri joukko ihmisiä, hyödyttää sinua valtavasti. Tällä tavoin sinun ei tarvitse osallistua erillisiin puheluihin. Neomeet antaa sinulle mahdollisuuden isännöidä suuria tapahtumia ja kokouksia, sekä tehostaa työtäsi.
Neomeet on tietoturvallinen ja käyttäjäystävällinen kokousalusta. Järjestät osakeperusteiset äänestykset, jotka sisältävät monivalintaisen äänestyksen sekä äänileikkurin.